بررسی ابعاد شخصیتی اسماعیل احمدی/ تاکید مرحوم بر تربیت نسل جوان برای خدمت به مردم

بررسی ابعاد شخصیتی اسماعیل احمدی/ تاکید مرحوم بر تربیت نسل جوان برای خدمت به مردم

برای آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سبک مدیریتی و تشکیلاتی مرحوم اسماعیل احمدی میزگردی با حضور جمعی از دوستان جهادی ایشان تشکیل شد که مشروح آن منتشر می‌شود.

بررسی ابعاد شخصیتی اسماعیل احمدی/ تاکید مرحوم بر تربیت نسل جوان برای خدمت به مردم

به گزارش طاهاموزیک از تهران، خدمت به مردم و تلاش برای محرومیت‌زدایی یکی از دغدغه‌های افرادی هست که راحتی مردم را راحتی خود و سختی‌ مردم را سختی‌ خود می‌دانند به همین خاطر انگیزه زیادی برای رفع کمبودها و مشکلات زندگی افراد کم‌بضاعت جامعه دارند. یکی از افراد دغدغه‌مند عرصه فعالیت جهادی و خدمت‌رسانی، مرحوم اسماعیل احمدی متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ می‌باشد که با فعالیت‌های جهادی توانست خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه دهد که بنا به تقدیر الهی، در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در حالی که همراه وزیر ورزش به کرمان رفته بود، بر اثر سانحه سقوط هلیکوپتر در بافت کرمان درگذشت. در سابقه کاری و اجرایی مرحوم اسماعیل احمدی فعالیت‌هایی نظیر مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، مسؤول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، مسؤول گروه جهادی «منتظران خورشید»،  فعالیت در بخش محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و فعالیت در حوزه ریاستی وزارت ورزش و جوانان دیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سبک مدیریتی و تشکیلاتی مرحوم اسماعیل احمدی میزگردی در طاهاموزیک با حضور جمعی از دوستان جهادی ایشان تشکیل شد که در ادامه مشروح آن منتشر می‌شود.

  مرحوم احمدی در عرصه خدمت‌رسانی بارها تا مرز شهادت پیش رفت حجت الاسلام فتاحی، دوست مرحوم احمدی و فعال جهادگر اظهار کرد: در اوایل سال ۸۰ مرحوم احمدی مدیر اجرایی یک کانون فرهنگی شده بود که چند ماه بعد به همراه اعضاء و مربیان کانون تصمیم به فعالیت خدمت‌رسانی در مناطق محروم گرفت، بر همین اساس گروه جهادی «منتظران خورشید» را پایه‌گذاری و اولین اردوی جهادی را در منطقه قصر شیرین برگزار کرد. وی ادامه داد: رفته رفته گروه جهادی به سر و سامان بیشتری رسید تا جایی که امروز در جبهه جهادی منتظران خورشید که حدود ۲۰ سال سابقه‌ی کار جهادی دارد، کمیته‌های فعال فرهنگی، پزشکی، عمرانی، ورزشی و سایر کمیته‌ها وجود دارد که تنها در کمیته پزشکی چندین نفر دندان‌پزشک، پزشک ماما، پزشک اطفال، چشم پزشک و پزشک عمومی فعال هستند و جهادگران در ۶ استان و ۱۴۰ روستا خدمت‌رسانی می‌کنند. از حجت الاسلام فتاحی علت تشکیل کمیته ورزشی در گروه جهادی را جویا شدیم که پاسخ داد: مرحوم احمدی خود ورزشکار و روحیه ورزشکاری بالایی داشت؛ ایشان در ورزش‌های مختلف به خصوص رزمی فعال بود و تاکید ویژه‌ای بر ورزش و آمادگی جسمانی داشت، به همین خاطر با نظر ایشان تصمیم بر تشکیل کمیته ورزشی گرفته شد. وی گفت: یکی از تاکیدات مرحوم احمدی آن بود که در اردوهای جهادی به صورت خانوادگی شرکت کنیم، یعنی به عنوان مثال مسؤول فرهنگی گروه، خود و خانواده‌اش همگی در اردوها حاضر و مشغول خدمت‌رسانی ‌شوند که با اینکار حس صمیمیت میان اعضای گروه با مردم منطقه برقرار شود و کار جنبه خانوادگی پیدا کند، همچنین تمام اعضای خانه هم در کار خدمت‌رسانی مشارکت داشته باشند. حجت الاسلام فتاحی در مورد خطرات جانی که برای مرحوم احمدی در طول دوران خدمت‌رسانی برایشان پیش آمده بود، تصریح کرد: مرحوم احمدی در طول اردوها و فعالیت‌های خدمت‌رسانی بارها تا مرز شهادت پیش رفت، یک بار ماشینشان به داخل سیل منطقه احمدفداله افتاد، بار دیگر نزدیک بود از پرتگاه سقوط کند و حوادث دیگری که خطرات جانی به همراه داشت.

  وی با ذکر آنکه مرحوم احمدی در مقابل هیچ خطری کم نمی‌آورد، تاکید کرد: فردی که آرمانش خدمت به مردم است و خود را سرباز ولایت می‌داند، خطرات را برای خدمت‌رسانی به محرومین به جان می‌خرد، مانند بسیاری از بزرگانمان و اهل بیت(ع) که الگوی ما هستند. فردی که آرمانش خدمت به مردم است و خود را سرباز ولایت می‌داند، خطرات را برای خدمت‌رسانی به محرومین به جان می‌خرد

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .