رضایت مردم از طرح مبتکرانه همدان برای تسریع در پرداخت دیه تصادفات

معاون دادستان همدان در امر ارجاع از رضایتمندی مردم از طرح مبتکرانه دادستان مرکز استان برای تسریع در پرداخت دیه در تصادفات خبر داد

رضایت مردم از طرح مبتکرانه همدان برای تسریع در پرداخت دیه تصادفات

به گزارش طاهاموزیک از همدان، سعید رضوانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان همدان با جمعیت ۸۰۰ هزار نفری از یک دادسرا متشکل از ۱۱ شعبه بازپرسی و ۱۰ شعبه دادیاری تشکیل شده است اظهار کرد: پرونده‌های واصله از مراجع انتظامی و شکایات، در این معاونت بررسی و به شعب مختلف دادسرا حسب نوع پرونده که در چه زمینه‌ای است ارجاع داده می شود. وی با اعلام اینکه بیشترین شکایت به ترتیب در حوزه‌های توهین، ضرب و جرح عمدی و بعد سرقت های خرد است، عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات امروز که زمینه‌ساز تشکیل پرونده‌های قضایی شده جرایم مربوط به فضای مجازی است، فضای افسارگسیخته‌ای که متأسفانه از سوی متولیان امر ساماندهی آن تاکنون محقق نشده است.   معاون دادستان همدان در امر ارجاع افزود: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی نشان از ضعف عمده در بخش اطلاع‌رسانی برای آگاهی‌بخشی به مردم دارد و چه بسا خانواده‌هایی که گرفتار دام کلاهبردارانی کم‌سن و سال می شوند و تمام مال و ثروت خود را یک شبه به باد می‌دهند. وی در ادامه از طرح مبتکرانه دادستان همدان برای تسریع در پرداخت دیه در تصادفات خبر داد و تصریح کرد: به منظور جلب رضایت مردم و تسریع در روند رسیدگی قضایی، پرونده‌های مرتبط با تصادفات جزیی؛ (موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی) بدون ارجاع به دادسراها و دادگاه‌ها در دو شعبه در شورای حل اختلاف بررسی می شود تا سریعتر به نتیجه برسد. رضوانی گفت: بنابراین این گونه پرونده‌ها در صورت رضایت طرفین و پرداخت دیه توسط شرکت‌های بیمه در اسرع وقت حل و فصل می‌شود و زمینه ساز رضایت مردم شده است. پایان پیام/ ۳۱۴۰

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .