مطالبه کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها از تریبون‌های نماز جمعه/ خدای شن‌های طبس پشتیبان ملت ایران است

مطالبه کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها از تریبون‌های نماز جمعه/ خدای شن‌های طبس پشتیبان ملت ایران است

ائمه جمعه امروز در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس و لزوم توجه به راهبرد جنگ روانی امروز دشمن برای دلسردی و بدبین‌کردن جامعه، از دولت و مجلس خواستند نسبت به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کنترل تورم به ویژه در موضوع افزایش اجاره‌بها طی هفته‌های آتی اهتمام داشته باشند.

مطالبه کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها از تریبون‌های نماز جمعه/ خدای شن‌های طبس پشتیبان ملت ایران است

طاهاموزیک؛ سردبیری استان‌ها: امروز در سی‌امین روز از ماه مبارک رمضان و آخرین نماز جمعه این ماه، ائمه جمعه در مراکز استان‌ها و شهرهای کشور ضمن شکرگذاری از درگاه الهی برای توفیق یک ماه میهمانی در محضر او، فرارسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمین تبریک گفتند. همچنین آن‌ها با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) و نقش تعیین‌کننده سپاه در تحقق آرمان‌های انقلاب، تذکرات و توصیه‌هایی را نسبت به دولت در خصوص کنترل وضعیت اقتصادی و ثبات قیمت‌ها به ویژه در فصل جابه‌جایی مستاجران و افزایش اجاره‌بها منازل داشتند.  

تهران| چرا مشکل خودرو که در اختیار دولت است حل نمی‌شود؟/ ثبات قیمت‌ها توقع مردمی است که همه‌جا از نظام حمایت کردند  حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در بخشی‌ از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران اظهارکرد: خدای متعال اول اقتصاد را زمینه‌ساز عبودیت معرفی می‌کند سپس امنیت را، معلوم می‌شود اقتصاد، امنیت را هم تقویت می‌کند. تورم، گرانی و بی ارزش شدن پول ملی در تراز یک ملت شجاع، قوی‌ و دارای روحیه ایمان نیست و نباید بیشتر از این باعث آزار مردم شود. خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که وابستگی اقتصاد به نفت و دلار کم شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به شکلی حساب شده مسأله وابستگی به دلار قطع شود. از طرفی باید به مسأله کنترل در همه ابعاد دقت شود، این نشود که فردی در جایی اقدامی انجام دهد که تورم‌زا باشد. بنابراین یک پایش و برنامه‌ریزی جامع و در کنار آن پیگیری جدی لازم است. حجت‌الاسلام صدیقی افزود: گاهی طرح‌های خوبی شروع می‌شوند، اما با جابه‌جایی مسئولان، مدیر بعدی آن امر را دیگر پیگیری نمی‌کند، طرح‌های نیمه‌تمام هم معلول عدم پیگیری‌ها بوده است. رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال خود این پیام را به همه کارگزاران و مردم ایران ابلاغ فرمودند. وی تصریح کرد: با اعتمادی که نسبت به رئیس‌جمهور دارم عرض می‌کنم چرا مشکل خودرو که در اختیار دولت است، حل نمی‌شود و باعث آزار مردم می‌شود؟ ثبات قیمت‌ها توقع مردمی است که در همه جا از دولت و نظام حمایت کردند، تلاش شود اقلام عمومی قیمت قابل قبولی داشته باشند و مسأله ارزش پیدا کردن پول ملی در رأس همه برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.   

آذربایجان شرقی|واکنش آل‌هاشم به افزایش نامتعارف اجاره بها و نگرانی مستاجران/نابسامانی در حوزه خودرو بیداد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز اظهار کرد: فصل جابه‌جایی مستاجرها رسیده است و بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند که خوشبختانه این مساله را رئیس جمهور به وزیر راه شهرسازی تذکر داده است.  وی با تاکید بر اینکه آسیب‌پذیرترین قشر از تورم مستاجران هستند و این اثر کاملی روی زندگی‌شان گذاشته است، افزود: در سالی که به نام مهار تورم نامگذاری شده است ما از دولت و مجلس توقع داریم که به این مساله ورود پیدا کنند؛ افزایش اجاره بها هزینه گزافی را امسال ایجاد می‌کند از این‌رو دولت باید مراقب افزایش اجاره بها باشند.   امام جمعه تبریز گفت: در حوزه خودرو شاهد یک نابسامانی افزایش قیمت هستیم که باید جلوی دور تند افزایش قیمت خودرو را گرفت و این مطالبه عمومی مردم آذربایجان از دولت و مجلس و دستگاه نظارتی است.   

قم|بهترین شکل مردمی برخورد با منکرات، تذکر زبانی است آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در بخشی‌ از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران است این مناسبت را به سپاهیان تبریک گفت و افزود: سپاه در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از امام راحل می جوشید و همه جوانان رزمنده را سیراب می کرد توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به کشور ایفا کند و درس ماندگاری را به دشمنان بدهد و حفظ نظام اسلامی را تضمین کند. امام جمعه قم با بیان اینکه سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی و در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده ای بی سابقه است، گفت: سپاه توانست شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی مانند ایستادگی در مقابل همه مستکبران، غلبه خون بر شمشیر و حمایت از مستضعفین را محقق کند و عینیت بخشد. وی در پایان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: رهبر می فرمایند بهترین شکل برخورد با منکرات از طریق مردم تذکر زبانی است، تأثیر امر و نهی زبانی از تأثیر مشت پولادین حکومت ها بیشتر است و اگر همه آحاد مردم این کار را انجام دهند هیچ منکری نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.  

همدان| رهبری حامی واقعی حمایت از رای مردم هستند آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در جامعه باید ثروت تولید و به درستی توزیع شود تصریح کرد: صرف وجود ثروت برای قوام جامعه کافی نیست، بلکه از نظر اسلام توزیع ثروت مهم است، اگر عدالت در توزیع ثروت نباشد و آحاد جامعه از آن بهره‌مند نباشند، عدالت محقق نخواهد شد و جامعه به سستی کشیده خواهد شد. شعبانی با بیان اینکه در توزیع صحیح ثروت هم دولت و هم مردم موثر هستند ادامه داد: کوتاهی یکی از این دو رکن، باعث می‌شود این اتفاق رخ ندهد و جامعه دچار سستی شود. وی در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات در کشور ما تحلیل‌ها و تفاسیر غیر واقعی است گریزی به مسئله رفراندوم و بحث‌های اخیر از سوی برخی زد و خاطرنشان کرد: ببینید چه کسی در انتخابات از رأی مردم حمایت کرده است؟ در دوره‌های مختلف مقام معظم رهبری از رأی مردم به هر گروه و جناحی که بوده حمایت کردند، ایشان بحث مردم‌سالاری دینی را به پیش کشیده و همواره به حضور حداکثری تأکید داشته و دارند. امام جمعه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به رأی مردم توجه ویژه داشته است، رأیی که از تحلیل، بینش و فهم سیاسی مردم نشأت می‌گیرد گفت: البته مسأله رفراندوم سازوکار قانونی خود را دارد، اما برخی از مسائل قابل رأی گذاشتن نیست، مانند احکام الهی که نمی‌توان آن را در معرض رأی مردم قرار داد چراکه احکام الهی از حیطه اختیار بشر خارج است.  

خراسان رضوی|سوداگری ارز و طلا، معصیتی هم‌تراز با احتکار/ مسابقه سودجویی، معیشت مردم را نابود می‌کند آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه رشد تولید عامل مهار تورم و گرانی اساس شکل‌گیری آن است، تأکید کرد: به اقرار همه اقتصاددانان دنیا، تورم از رشد نقدینگی به وجود می‌آید. اگر بنا شد نقدینگی در مردم افزایش پیدا کند، این بالابودن منجر به توسعه مصرف می‌شود و پیامد آن، توسعه تقاضا خواهد بود. این موضوع یکی از عوارض تجمل‌گرایی و سنت غلطی است که در جامعه ما وجود دارد و برمبنای آن، سطح زندگی تابعی از درآمد است و اگر درآمد ما افزایش پیدا کند، مخارج‎مان نیز بیشتر می‌شود. وی ابراز کرد: این سخن ما به آن معنا نیست که مدیران، تحقق شعار سال را محدود به تعویض سربرگ نامه‌های اداری و تابلوهای سر در ادارات بدانند. مهار تورم مسئولیتی است که به دوش مدیران است تا همه توان خود را به کار بگیرند تا آن را کنترل کنند. در این فقره، یک ماه از سال گذشته است. بنده از تریبون نماز جمعه پیشنهاد می‌کنم که همه ارگان‌های کشور و همه نهادهای مسئول همچون دولت، مجلس و قوه قضاییه مکلف شوند تا در برابر مردم بنشینند و توضیح دهند که عملکرد آن‌ها برای مهار تورم و رشد تولید چه بوده است. آیت‌الله علم‌الهدی، اجرای یکپارچه و سراسری برنامه جامع تنظیم بازار را مهم‌ترین راهکار بهبود معیشت مردم خواند و خاطرنشان کرد: برنامه اول، باید تنظیم بازار باشد. از بخش‌ها و شهرستان‌ها گرفته تا مرکز کشور، باید یک ندای واحد و یک عملیات قطعی به‌عنوان تنظیم بازار وجود داشته باشد که نه محدود به یک حوزه خاص یا یک اتحادیه مخصوص بلکه در همه زمینه‌ها اجرا شود. نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه رشد تولید هم فراتر از اینکه بخواهد یک جریان نظام‌مند و حکومتی باشد، بر خواست و فرهنگ مردم استوار است، گفت: برادران، خواهران، عزیزان من، اگر شما سرمایه خود را انباشته کردید و آن را برای سود بیشتر به ارز و سکه تبدیل کردید، این عمل معصیتی هم‌تراز با احتکار است. وقتی سخن از جنایت اقتصادی به میدان می‌آید، اذهان عمومی متمرکز بر احتکار است. بله این عمل حرام است و این اموال باید مصادره به نفع مردم شود اما به‌موازات این، سرمایه‌ای هم که به امید نوسانات اقتصاد مسدود شود، سودش حرام و اصل عمل آن نیز نادرست است.  

سمنان|برخی تلاش دارند تا همه خدمات دولت را نادیده بگیرند حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهارکرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی علیه دولت آقای رئیسی جنبشی را به راه انداخته‌اند تا دولت را محکوم کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات ارزشمند خود شهادت دادند که دولت مشغول کار است و باید به آن کمک شود. امام جمعه سمنان اضافه کرد: اقداماتی که علیه دولت آیت‌الله رئیسی انجام می‌شود و برخی تلاش دارند تا همه خدمات دولت را نادیده بگیرند، منصفانه و جوانمردانه نیست. مطیعی بیان کرد: دولت تلاش می‌کند تا کمبودها و مشکلاتی را که از گذشته باقی مانده است، رفع کند و در این راه همه باید به دولتمردان کمک کنند. وی تصریح کرد: خدمت مسؤولان با وجود همه مسائلی که از گذشته به ارث رسیده است، ادامه دارد و البته این نافی وجود برخی مشکلات و نواقص در کشور نیست که باید رفع شود.  

قزوین| شکل‌گیری تحولات بزرگ در منطقه/ صدای شکسته‌شدن هیبت جرثومه صهیونیستی شنیده می‌شود آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: دشمنان دائماً القا می کند که جوانان از دین برگشته اند، در حالی که در اعتکاف محدودیت نام نویسی وجود دارد و ظرفیت ها تکمیل شده بود و اینها نشان دهنده گرایش جوانان به دین، قرآن و معنویت است. امام جمعه قزوین عنوان کرد: تحولات بزرگ و اتفاقات مهم سیاسی در منطقه در حالش شکل گیری است، سوریه ای که برخی از کشورهای عربی ترد کرده بودند، الان در حال مسابقه هستند که با دولت سوریه روابط دوباره دیپلماتیک برقرار کنند و اینها تحولات جدی منطقه است. امام جمعه قزوین بیان کرد: در موضوع دلار نیز کشورهای دنیا در حال تلاش هستند تا در معاملات خود دلار را کنار بگذارند و اینها در نهایت موجب تضعیف اقتصاد امریکا خواهد شد. وی ادامه داد: در رژیم صهیونیستی تمرد نظامیان آغاز شده است و صدای شکسته شدن هیبت این جرثومه شنیده می شود و امیدوار هستیم این اتفاق به زودی محقق شود.  

کردستان| امام جمعه اهل سنت سنندج: عید فطر مصداق وحدت بین مسلمانان جهان است ماموستا فایق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج گفت: مبنای اعلام عید سعید فطر، روئیت هلال ماه است و تا زمانی که ماه روئیت نشود نمی‌توان عید فطر را اعلام کرد و این در مناطق و اقلیم‌های مختلف متفاوت است و از اعیادی است که خداوند از آن به عنوان جایزه آسمانی نام می‌برد که نماد زمینه‌ساز تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان است. امام جمعه سنندج با بیان اینکه کسی که اهل جهاد باشد از درب جهاد وارد بهشت می‌شود، گفت: کسانی هم که اهل روزه و نماز و صدقه باشند از درهای خاصی که با همین عناوین نام‌گذاری شده وارد بهشت خواهند شد. ماموستا رستمی اضافه کرد: مسئولان ما باید با الگوگیری از بزرگان دین در مسیر خدمت به مردم به ویژه کمک به نیازمندان و توجه به ایتام با تمام وجود تلاش کنند.  

مازندران| راهبرد امروز دشمن بدبین‌کردن مردم به خودشان، مملکت و آینده‌ است آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه ساری با اشاره به اینکه ۵ اردیبهشت ماه سال ۵۹ سالروز شکست حمله آمریکا به ایران در حمله طبس از مناسبت‌های هفته پیش‌رو است، اظهار کرد: خداوند مانع از این شد دشمن در این حمله ناجوانمردانه موفق باشد، آن روز راهبرد آمریکا، راهبرد تجاوز نظامی و عملیات نظامی بوده اما امروز راهبرد دشمن بحث دیگر است. وی افزود: گرچه تهاجم نظامی هم از دستاوردهای دشمن بوده و روی میز دشمن است اما آن را مناسب نمی‌دانند و امروز راهبرد آنها عملیات روانی و بدبین کردن مردم به خودشان، مملکت و آینده‌شان است. نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: با عملیات روانی ایجاد ناامیدی و تزلزل کرده و مردم را دلسرد کند اما ما به آمریکای جنایت‌کار می گوییم اگر روزی عملیات نظامی راهبرد شما بود خداوند به‌وسیله شن‌های طبس این توطئه شما را نقش بر آب کرد امروز در عملیات روانی ملت باز همان دهه نودی‌ها قطعا شما را به شکست محکوم خواهند کرد. محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه حمایت خداوند البته شرط  و شروط هم دارد و آن اینکه در میدان باشیم و دغدغه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید نگران باشیم و اگر همه در میدان مقابله با جنگ روانی، فرهنگی و ابتذال، کشف حجاب، سگ‌گردانی و ترویج فساد و فحشا باشیم و در این زمینه حساس باشیم و همه یک‌صدا باشیم خداوند ما را کمک می‌کند و موفق خواهیم بود. پایان پیام/

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .