معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خبر داد؛ نمایش ظرفیت‌های گردشگری شیراز در رسانه‌های مجازی چین

نمایش ظرفیت‌های گردشگری شیراز در رسانه‌های مجازی چین، محور دیدار مستندسازان چینی با معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بود که معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این خصوص گفت: از هر تلاشی جهت معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در کشورهای دیگر حمایت می کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خبر داد؛ نمایش ظرفیت‌های گردشگری شیراز در رسانه‌های مجازی چین

به گزارش طاهاموزیک از شیراز، محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار جمعی از مستندسازان گردشگری رسانه‌های مجازی چین با اشاره به تلاش دشمنان در راستای ایران‌هراسی گفت: از رسانه های آزاد جهان انتظار می رود این تلاش ناعادلانه را با نشان دادن فضای امن و آرام ایران برای گردشگران خارجی، به دنیا نشان دهند.

وی بیان داشت: امنیت ایران برای همه گردشگران و هم‌میهنان مهیا است و کسی اجازه تعدی و برهم زدن امنیت را ندارد و این باید به دنیا نشان داده شود که بهترین ابزار هم برای نشان دادن این واقعیت، رسانه است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، تهیه مستندی از ظرفیت‌های گردشگری ایران و استان فارس را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: شاید برای یک چینی یا یک ایرانی هیچگاه اتفاق نیافتد که از دو کشور بازدید کنند اما با رسانه به راحتی می توان فضا و سیمای کشورها را به مردم منتقل کرد.

فرخ زاده تاکید کرد: از هر تلاشی در راستای افزایش مراودات گردشگری و فرهنگی دو کشور  استقبال می‌کنیم و علاقمندیم که این اتفاق حتما صورت بپذیرد.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌های رسانه‌ها شاهد افزایش تورهای متعدد و متنوع در سطح استان فارس باشیم چرا که نفس برگزاری این تورها به معرفی فرصت ها و جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند.

فرخ زاده به ظرفیت میراث ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان فارس نیز اشاره کرد و خواستار توجه رسانه‌ها و گردشگران خارجی به این دو مقوله شد.

نیاز است که مردم چین، ایران را بهتر بشناسند

در این دیدار مستندسازان چینی نیز در سخنانی ایران را برخلاف معرفی رسانه های معاند، کشوری آرام و زیبا با مردمانی مهربان و میهمان‌نواز عنوان کردند و گفتند: ما وظیفه خود می‌دانیم که امنیت، فرهنگ بالای مردم و جاذبه‌های ایران را به مردم کشورمان نشان دهیم زیرا با توجه به دوستی و ارتباط نزدیک دو کشور نیاز است که مردم چین ایران را بهتر بشناسند.

 به گفته این مستندسازان؛ آخرین شناخت چینی‌ها از ایران متعلق به گذشته دور است و به همین دلیل اکثر آنان، ایران را به سرزمین پارس می شناسند که با توجه به اینکه امروز روابط دو کشور بهتر شده و روز به روز نیز این دوستی ها افزایش می‌یابد ما به عنوان رسانه نیز علاقمندیم در افزایش این ارتباط نقش داشته باشیم و به معرفی دو کشور به مردمان این سرزمین‌ها بپردازیم.

طبق اعلام مستندسازان چینی، مستند تهیه شده از ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی استان فارس در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم مشهوری با یک میلیارد نفر مخاطب نمایش داده خواهد شد.

پایان پیام/

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .