شناسایی  و دستگیری عامل مجازی تهدید و اخاذی از دختر جوان در یزد

شناسایی و دستگیری عامل مجازی تهدید و اخاذی از دختر جوان در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان یزدی کرده بود.

شناسایی  و دستگیری عامل مجازی تهدید و اخاذی از دختر جوان در یزد

به گزارش طاهاموزیک در یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد:‌ در پی شکایت شخصی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی توسط فردی که دوست مجازی شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان کرد؛ مدتی است از طریق اینستاگرام با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با سوء استفاده از اعتمادم و به بهانه نشان دادن عکس‌های من به خانواده‌اش و راضی کردن آنها برای خواستگاری و ازدواج، عکس و تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد و من نیز ارسال کردم.

رئیس پلیس فتای استان یزد با بیان این‌که  در ادامه مشخص شد متهم با این شیوه، ضمن تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی، قصد اخاذی از وی را دارد، گفت:‌ پس از بررسی اظهارات شاکی و جمع آوری مستندات لازم، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت به علت مشکلات مالی و دریافت پول اقدام به تهدید شاکی کرده است.

وی در پایان به شهروندان توصیه و خاطرنشان کرد:‌ در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و خانوادگی خود نهایت دقت را به عمل آورده و از ارسال آن‌ها به افراد غریبه جداً خودداری کنید.

پایان پیام/الف

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .