کمک‌های نظامی غرب به اوکراین ادامه دارد

کمک‌های نظامی غرب به اوکراین ادامه دارد

منابع خبری گفته‌اند د ر ادامه سیاست کشورهای غربی برای سرازیر کردن تسلیحات خود به اوکراین هلند از قصد خود برای ارسال سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» به اوکراین خبر داده است.

کمک‌های نظامی غرب به اوکراین ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل طاهاموزیک، در حالیکه پدافند هوایی اوکراین از مقابله با موشک‌ها و پهپادهای روسیه عاجز مانده، هلند از اعضای ائتلاف ناتو از ارسال سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» به اوکراین خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «مارک روته» نخست وزیر هلند که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در آمریکا حضور دارد، گفت که هلند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد.

روته گفت که در ابتکار عمل آمریکا و آلمان برای ارسال سامانه‌های دفاعی به اوکراین شرکت خواهند کرد.

روته گفت که پیش از این با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین  در این  درباره صحبت کرده است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت که جنگ اوکراین در مرحله حساسی قرار دارد. وی خواستار ارسال سلاح‌های سنگین بیشتر برای اوکراین شد و گفت که باید تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داد که اوکراین را پیروز کند.

اخیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک تعهد خود را درباره ارسال خودروهای زرهی به اوکراین اعلام کردند هر چند که شرکت سازنده «لئوپارد» اعلام کرد که تنها می‌تواند تانک‌های لئوپارد تعمیر شده را به اوکراین ارسال کند.

این در حالی است که روسیه بارها در مورد ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آمریکا به اوکراین هشدار داده و گفته چنین اقدامی را  مداخله مستقیم آمریکا در جنگ تلقی می‌کند.

چندی قبل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که پاتریوت یک سامانه قدیمی است و مثل سامانه قدرتمند «اس-۳۰۰» کارایی ندارد. وی گفت که ارتش روسیه تمام سامانه‌های پاتریوت ارسالی آمریکا به اوکراین را نابود خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین  به تازگی اظهار داشت  که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.  وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

پایان پیام/

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .