انتقادات اقتصادی آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رئیسی /اجاره مسکن فشار سنگینی به مردم وارد می کند /راهکاری برای گرانی افسار گسیخته بیابید

انتقادات اقتصادی آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رئیسی /اجاره مسکن فشار سنگینی به مردم وارد می کند /راهکاری برای گرانی افسار گسیخته بیابید

رئیس دولت سیزدهم در پی سفر خود به قم با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

انتقادات اقتصادی آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رئیسی /اجاره مسکن فشار سنگینی به مردم وارد می کند /راهکاری برای گرانی افسار گسیخته بیابید

به گزارش طاهاموزیک به نقل از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس جمهوری، ضمن تبریک دهۀ کرامت و میلاد حضرت فاطمۀ معصومه(س)، از اقدامات و فعالیت های دولت تشکر و قدردانی کردند.

آیت الله مکارم شیرازی ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله مأموریت های مهم دولت دانست و گفت: اینکه نسبت به دردها و مشکلات مردم آگاه بوده و درصدد درمان هستید، مایۀ امیدواری است.

آیت الله مکارم شیرازی، مسألۀ مسکن و اجاره بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرد و افزود: اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می کند که دولت باید این مسأله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد.

وی، نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرده و گفت: این نوسانات بر اقتصاد کشور تأثیر می گذارد و دولت باید نسبت به تأثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه ریزی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به گرانی اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره های مردم اشاره کرد و افزود: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.

آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص فرودگاه قم تأکید کرد و افزود: دولت ها حلقۀ اتصال یکدیگر هستند، هرچند این موارد در دولت شما آغاز نشده، ولی کاری است که باید در دولت شما انجام شده و به اتمام برسد.

وی قم را شهری ممتاز در جهان شیعه برشمرد و افزود: وجود بارگاه حضرت فاطمۀ معصومه(س) و مسجد جمکران و حوزۀ علمیه قم با بیش از هشتاد هزار طلبه، باعث می شود که قم شهری ممتاز و یگانه در جهان شیعه باشد و باید به این نکته توجه شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: رسم حوزه های علمیه بر این بوده که با کمک های مردمی اداره می شده و اکنون هم باید به همین صورت باشد، و حوزه های علمیه هیچ گونه کمک مالی از دولت ها نمی خواهند، ولی انتظار دارند که مورد حمایت واقع شوند.

آیت الله مکارم شیرازی، کشور را متشکل از جمهوریت و اسلامیت دانست و بیان کرد: به همان اندازه که به جمهوریت اهمیت داده می شود، باید به اسلامیت هم اهتمام داشت.

وی راهکار حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور را تدبیر، تشویق و کارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این مسائل فشارآوردن فایده ای ندارد.

وی تأکید کرد: هرچند کارهای بر زمین مانده در کشور فراوان است، اما امید انجام آن نیز بسیار است که با فعالیت هایی که دارید امید مردم نیز به حل مشکلات و انجام کارها بیشتر و بهتر می شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حضور مردم در صحنه های نظام با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی را سبب بطلان توطئه های دشمنان در ایجاد یأس و ناامیدی دانست و گفت: وقتی می بینیم که در راهپیمایی روز قدس خیابان ها مملو از جمعیت می شود، دشمنانی که وِرد ناامیدی خوانده و در میان مردم تزریق می کنند، ناکام شده و شکست می خورند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، حضور رئیس جمهور در میان مردم و دیدار با علما را باعث تقویت روحیۀ مردم دانست و افزود: از این که در حل مشکلات جدی هستید و اهمیت مضاعف می دهید، تشکر می کنیم و برای موفقیت شما و دولت دعا می کنیم.

در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور، گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیت های دولت در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کردند.

۲۷۲۱۹

یک دیدگاه بنویسید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .